Upoznajemo volontere i države
Učenicima i učiteljima naše škole ponuđena je suradnja na projektu „Changing the world from my neighbourhood“ kojeg provodi udruga „Syncro“. Cilj projekta je da volonteri koji su iz raznih zemalja Europe upoznaju učenike sa svojom zemljom, osnovnim pojmovima i zanimljivostima i da zajedno izrade neku stvar koja je specifična za njihovu zemlju. Radionice koje su se trebale održavati „uživo“ zbog epidemiološke situacije preseljene su u online okruženje.
Učenici 1.b razreda produženog boravka sudjelovali su u dvije radionice; Nizozemska i Španjolska. Volonter iz Nizozemske naučio nas je nekoliko riječi na nizozemskom, ispričao kako njihova zemlja ima oblik koji podsjeća na lava, pa im je ta životinja i zaštitni znak i zemlje i nogometne reprezentacije, a nogomet jako vole. Naučili smo i da se većinom voze biciklima, da imaju i kraljevsku obitelj, te upoznali njihova najpoznatija jela. U praktičnom dijelu izrađivali smo tradicionalni nizozemski šešir i bojali lava.
Na radionici o Španjolskoj saznali smo da je Španjolska jako slična našoj zemlji, okružena je morem, tradicija i kulturna baština im je jako važna. Imaju jako puno dvoraca, a organiziraju i festivale na razne teme. Izrađivali smo jednu tradicionalnu maramu koja je dio jedne od njihovih narodnih nošnji i bojali cvijet koji je povezan sa festivalom koji se održava u mjesecu listopadu kada cvijećem darivaju Bogorodicu Mariju.
Učenici 5.b razreda sudjelovali su u radionici na kojoj je volonterka iz Njemačke, Hannah, predstavila božićne običaje svoje zemlje. Učenici su tako naučili koje se slastice spremaju i kako se ukrašavaju domovi u vrijeme božićnih blagdana u Njemačkoj. Učenici su potom u programu Bojanje pod vodstvom Hanahh nacrtali božićno drvce i ukrasili ga kuglicama i svjećicama te su spajali riječi na njemačkom jeziku sa pripadajućim slikama.
Učenici 5.e razreda sudjelovali su u radionici na kojoj je volonter iz Francuske, Arthur, predstavio učenicima Francusku vrlo zanimljivom prezentacijom u kojoj je naveo prirodne ljepote Francuske poput planina i mora, ali i povijesne znamenitosti poput dvoraca. Učenici su pažljivo pratili izlaganje volontera te su potom obojali kartu regija Francuske i povezali riječi na francuskom jezik s riječima na hrvatskom jeziku. Cijelo vrijeme dok su učenici radili aktivnosti u programu Bojanje postavljali su pitanja Arhuru te je ostvarena odlična i kvalitetna komunikacija tijekom radionice između volontera Arthura i učenika 5.e razreda.
Radionice su učenicima i učiteljicama bile vrlo zanimljive te se nadamo da će se ovakve suradnje i ubuduće ostvarivati te će učenici imati priliku na zanimljiv način učiti o različitim zemljama i njihovim običajima.
Učiteljice Sanja Puškarić Delač i Željka Šikić