STEMArt – kreativni spoj matematike i umjetnosti
Učenici osmih razreda naše Škole (8.a i 8.c), sudjelovali su u projektu pod nazivom STEMArt – kreativni spoj matematike i umjetnosti. Projekt je trajao tijekom njihove zadnje godine osnovnoškolskog obrazovanja te se sastojao od tri praktične vježbe. Nastao je s ciljem povezivanja matematičkih koncepata s umjetničkim izražavanjem, potičući kod učenika kreativno razmišljanje, suradnju i dublje razumijevanje gradiva.
1. Spirala drugog korijena u svijetu oko nas
U ovoj vježbi učenici su istraživali geometrijski pojam spirale drugog korijena – matematički oblik koji se može pronaći u prirodi, umjetnosti i arhitekturi. Nakon upoznavanja s načinom konstrukcije spirale, učenici su izrađivali vlastite prikaze te su istraživali njezinu prisutnost u stvarnom svijetu – u obliku školjki, biljaka, građevina i svakodnevnih predmeta.
2. STEAM igre u skupu realnih brojeva
Ova je vježba spojila matematiku, logiku, dizajn i igru. Učenici su osmišljavali matematičke igre temeljene na pojmovima i zadatcima iz Skupa realnih brojeva. Učenici su pritom preuzimali različite uloge u timu: neki su osmislili pravila igre, drugi su dizajnirali izgled ploče, dok su treći odabirali i oblikovali matematičke zadatke koji su bili integrirani u samu igru. Bilo je potrebno promišljati o tome koje prepreke igrač mora savladati kako bi stigao do cilja, kako strukturirati razine težine, te na koji način povezati realne brojeve s konkretnim izazovima unutar igre. Na kraju su učenici i sami međusobno zaigrali osmišljene igre, čime su dodatno razvijane vještine komunikacije, prilagodbe i prezentacije vlastitih ideja.
3. Matematička tijela – od ideje do prostora
U ovoj vježbi učenici su proučavali geometrijska tijela, njihova svojstva i prostorne odnose, a zatim ih izrađivali koristeći papir, karton, štapiće, žicu, plastiku i druge materijale. Naglasak je bio na preciznosti, ali i kreativnosti – odabirom boja, tekstura i zanimljivih kompozicija.
Projekt STEMArt pokazao je koliko matematika može biti zanimljiva, živopisna i bliska svakodnevici kad se poveže s umjetnošću i kreativnim izražavanjem. Kroz projekt razvijale su se ne samo matematičke i kreativne vještine, već i prijateljstva, suradnja i samopouzdanje. Želimo im puno uspjeha i sreće na daljnjem životnom i obrazovnom putu.
Tea Katnić, učiteljica mentor