Naša je osnovna škola 2003. godine službeno postala članicom međunarodnih Eko-škola u Republici Hrvatskoj, postavši tako jednom od 30 škola III. generacije Međunarodnih Eko-škola. Naime, dopisom od 14.ožujka 2003. godine obaviješteni smo o dobivanju certifikata i zelene zastave koja nam je uručena 02. travnja 2003. godine u kazalištu “GAVELA” u Zagrebu i koja od tada ponosno vijori ispred naše škole. image Ove smo godine, točnije u petak 27. travnja 2007. u Zagrebu u prostorijama SKUC-a po drugi put obnovili status Međunarodne Eko-škole. No najprije, što je to uopće Eko-škola? Eko-škole su program Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš - FEE (Foundation for Environmental Education - službeni međunarodni voditelj svih aktivnosti na provođenju programa Eko-škole) utemeljene 1981. godine pri Vijeću Europe. image Cilj je Zaklade promicati odgoj i obrazovanje na području zaštite okoliša i održivog razvoja. U Zakladu za odgoj i obrazovanje za okoliš do sada je uključeno 27 europskih država punopravnih članica i nekoliko vaneuropskih država. Odlukom Generalne skupštine FEE od 5. lipnja 1999. godine na Azorima Republika Hrvatska postala je punopravni član ove Zaklade. U svakoj je državi za provođenje programa zadužena samo jedna nevladina udruga, koja svojim ustrojstvom i programom rada ispunjava postavljene kriterije o članstvu u FEE. U Hrvatskoj je Pokret prijatelja prirode "Lijepa naša" zadužen za nacionalnog koordinatora i voditelja buduće suradnje, kao i za provođenje pripadajućih programa u Hrvatskoj. Tako Pokret osigurava provođenje programa Eko-škole u osnovnim i srednjim školama u skladu sa razrađenim međunarodnim smjernicama. image Cilj je ovog programa ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u svakodnevni život učenika i osoblja škole, a zadaća Eko-škole je odgojiti današnje naraštaje osjetljivima na pitanja okoliša. Posebna pozornost pridaje se pitanjima smanjivanja i zbrinjavanja otpada, racionalnog iskorištavanja energije i vode, te uređenju školskog okoliša. Učenici Eko-škole zainteresirani su i aktivni u prenošenju svoje odgovornosti u svoju obitelj i širu zajednicu, oni žive "EKO". Škole se nagrađuju Zelenom zastavom sa znakom Eko-škole. Uz zastavu škole dobivaju i certifikat Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš, te pravo na logo koji će se nalaziti kao memorandum na dopisima, pristup mreži agencija za odgoj i obrazovanje za okoliš u svijetu, poklon (računalo ili druga školska oprema) kao i mogućnost medijske promidžbe škole u Hrvatskoj i svijetu. Status Eko-škole potrebno je obnoviti nakon dvije godine kako bi se dokazala razina prve godine, ali i postavili i ostvarili novi ciljevi. Kako bi postala "EKO", škola treba prihvatiti program od 7 elemenata: - Osnivanje Odbora Eko-Škole Odbor odlučuje o ciljevima i načinu na koji će biti provedeni, te brine o provedbi ostalih 6 elemenata programa. Sastavljen je od predstavnika učenika, nastavnika, ravnatelja, nepredavačkog osoblja škole, roditelja, člana uprave škole, predstavnika Pokreta prijatelja prirode "Lijepa naša". - Ocjena Stanja Okoliša Škole koje se uključe u program Eko-škole, dobit će brošuru "Ocjena stanja okoliša", koja im na jednostavan način, ponuđenim popisom pitanja pomaže izvršiti pregled stanja okoliša. - Plan Djelovanja (Izrada Programa) To je bit programa Eko-škole. Škole samostalno izrađuju program na temelju ishoda Ocjene stanja okoliša. Program treba povezati s nastavnim planom i programom, te postaviti ostvarljive ciljeve. Odrede se eko-patrole. Planiraju se i sve druge aktivnosti. - Praćenje Stanja i Ocjenjivanje Vođenje zabilješki i vrednovanje je ono što Eko-školama daje vrijednost, naglašavajući stalno provjeravanje napredovanja prema cilju. Praćenje stanja i ocjenjivanje se razrađuje u suglasnosti s planom djelovanja (izradom programa). Prati se i ocjenjuje jesu li ostvareni ciljevi, bilježi se svaki uspješan postupak i predlažu postupci za neriješene probleme. - Rad Prema Nastavnom Programu U sklopu redovne nastave obrađuju se teme određene Planom djelovanja (interdisciplinarnost), a teme o zaštiti okoliša o kojima se uči na redovnoj nastavi trebaju utjecati na način rada čitave škole. Pripremaju se pojedinačne praktične aktivnosti u školi i izvan nje. - Obavješćivanje Javnosti i Uključivanje Medija Potrebno je uključivanje čitave škole i šire zajednice stalnom promidžbom, naročito povodom Dana Eko-škole. - Eko-Kodeks To je zajednički dogovor i stav sudionika programa Eko-škole, a ide u prilog o obvezivanju svih čimbenika na "EKO" opredjeljenje škole. U izradi kodeksa sudjeluju učenici, a potrebno ga je izložiti na uočljivo mjesto i dopunjavati onim čemu učenici teže u zaštiti okoliša. Izvor: http://www.eco-schools.org/countries/pages/page_cro.htm
  Projekti - Sve